Kompetencje władz

To jest archiwalna wersja strony z dnia 22.02.2019, 00:00. Przejdź do wersji aktualnej.
Zmieniona z powodu: aktualizacja

KOMPETENCJE REKTORA

  • Reprezentowanie Uczelni
  • Zarządzanie Uczelnią przy pomocy prorektora, dziekanów, kanclerza
  • Organizacja i nadzór nad działalnością dydaktyczną Uczelni oraz prowadzonymi badaniami naukowymi
  • Nadzór nad administracją i gospodarką Uczelni
  • Przygotowywanie projektów: statutu, strategii Uczelni
  • Nadanie regulaminu organizacyjnego
  • Składanie sprawozdań z realizacji strategii Uczelni
  • Wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy
  • Prowadzenie polityki kadrowej w Uczelni
  • Powoływanie osób do pełnienia funkcji kierowniczych w Uczelni i ich odwoływanie
  • Tworzenie studiów na określonym kierunku, poziomie, profilu
  • Prowadzenie gospodarki finansowej
  • Zapewnienie wykonywania przepisów obowiązujących w Uczelni
  • Rozwój Uczelni wynikający z potrzeb regionu z wykorzystaniem środków własnych i zewnętrznych

KOMPETENCJE PROREKTORA

  • Nadzór nad realizacją i analizą zadań dydaktycznych
  • Nadzór nad przebiegiem i rozliczaniem procesu dydaktycznego
  • Kierowanie pracami nad projektem organizacji roku akademickiego i procesem rekrutacji na Uczelni
  • Nadzór nad realizacją zadań w informatycznym systemie obsługi studenta
  • Nadzór nad sprawami pomocy materialnej dla studentów, nad przebiegiem rekrutacji, nad przygotowaniem materiałów promocyjnych Uczelni
  • Inicjowanie i koordynowanie prac nad procesem kształcenia
  • Analiza księgozbioru Biblioteki Uczelnianej i podejmowanie decyzji o jego uzupełnieniu
  • Koordynowanie działań służących zaspokojeniu potrzeb bytowych, socjalnych i kulturalnych studentów
  • Współpraca z samorządem studenckim i organizacjami młodzieżowymi oraz sprawowanie opieki nad studencką działalnością naukową, kulturalną i sportową 

KOMPETENCJE KANCLERZA

  • Kierowanie administracją i gospodarką Uczelni
  • Podejmowanie działań zapewniających właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększanie, określanie zasad dotyczących zarządzania majątkiem Uczelni
  • Organizowanie oraz koordynowanie działalności administracyjnej, finansowej, technicznej i gospodarczej
  • Nadzór nad przygotowaniem i realizacją planów: rzeczowo – finansowego, inwestycji, remontów i zamówień publicznych
  • Pełnienie funkcji przełożonego w stosunku do pracowników administracji
  • Zapewnienie sprawnego funkcjonowania obiektów, utrzymanie ładu i porządku na terenie Uczelni i w jej obiektach

KOMPETENCJE DZIEKANÓW

  • Zarządzanie powierzoną częścią mienia Uczelni, w porozumieniu z kanclerzem
  • Zapewnienie warunków do prowadzenia działalności dydaktycznej przez jednostki organizacyjne wydziału
  • Realizowanie polityki kadrowej wydziału
  • Zapewnienie prawidłowego przebiegu procesu kształcenia na Wydziale
  • Dbanie o zaspokojenie potrzeb socjalno-bytowych studentów z danego Wydziału

Opublikował: Rafał Kostka
Publikacja dnia: 22.02.2019, 14:37
Dokument oglądany razy: 395
Podpisał:
Dokument z dnia: 22.02.2019