Kompetencje władz

KOMPETENCJE REKTORA

  • Reprezentowanie Uczelni
  • Zarządzanie Uczelnią przy pomocy prorektora, dziekanów, kanclerza
  • Organizacja i nadzór nad działalnością dydaktyczną Uczelni oraz prowadzonymi badaniami naukowymi
  • Nadzór nad administracją i gospodarką Uczelni
  • Przygotowywanie projektów: statutu, strategii Uczelni
  • Nadanie regulaminu organizacyjnego
  • Składanie sprawozdań z realizacji strategii Uczelni
  • Wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy
  • Prowadzenie polityki kadrowej w Uczelni
  • Powoływanie osób do pełnienia funkcji kierowniczych w Uczelni i ich odwoływanie
  • Tworzenie studiów na określonym kierunku, poziomie, profilu
  • Prowadzenie gospodarki finansowej
  • Zapewnienie wykonywania przepisów obowiązujących w Uczelni
  • Rozwój Uczelni wynikający z potrzeb regionu z wykorzystaniem środków własnych i zewnętrznych

KOMPETENCJE PROREKTORA

  • Nadzór nad realizacją i analizą zadań dydaktycznych
  • Nadzór nad przebiegiem i rozliczaniem procesu dydaktycznego
  • Kierowanie pracami nad projektem organizacji roku akademickiego i procesem rekrutacji na Uczelni
  • Nadzór nad realizacją zadań w informatycznym systemie obsługi studenta
  • Nadzór nad sprawami pomocy materialnej dla studentów, nad przebiegiem rekrutacji, nad przygotowaniem materiałów promocyjnych Uczelni
  • Inicjowanie i koordynowanie prac nad procesem kształcenia
  • Analiza księgozbioru Biblioteki Uczelnianej i podejmowanie decyzji o jego uzupełnieniu
  • Koordynowanie działań służących zaspokojeniu potrzeb bytowych, socjalnych i kulturalnych studentów
  • Współpraca z samorządem studenckim i organizacjami młodzieżowymi oraz sprawowanie opieki nad studencką działalnością naukową, kulturalną i sportową 

KOMPETENCJE KANCLERZA

  • Kierowanie administracją i gospodarką Uczelni
  • Podejmowanie działań zapewniających właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększanie, określanie zasad dotyczących zarządzania majątkiem Uczelni
  • Organizowanie oraz koordynowanie działalności administracyjnej, finansowej, technicznej i gospodarczej
  • Nadzór nad przygotowaniem i realizacją planów: rzeczowo – finansowego, inwestycji, remontów i zamówień publicznych
  • Pełnienie funkcji przełożonego w stosunku do pracowników administracji
  • Zapewnienie sprawnego funkcjonowania obiektów, utrzymanie ładu i porządku na terenie Uczelni i w jej obiektach

KOMPETENCJE DZIEKANÓW

  • Zarządzanie powierzoną częścią mienia Uczelni, w porozumieniu z kanclerzem
  • Zapewnienie warunków do prowadzenia działalności dydaktycznej przez jednostki organizacyjne wydziału
  • Realizowanie polityki kadrowej wydziału
  • Zapewnienie prawidłowego przebiegu procesu kształcenia na Wydziale
  • Dbanie o zaspokojenie potrzeb socjalno-bytowych studentów z danego Wydziału

KOMPETENCJE KWESTORA

  • Kwestor pełni funkcję głównego księgowego uczelni i jest zastępcą kanclerza.
  • Kwestor między innymi:
    • prowadzi rachunkowość uczelni,
    • wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi,
    • dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
    • dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  • Kwestor kieruje działalnością jednostek organizacyjnych służb finansowo-księgowych oraz kontroluje i egzekwuje wykonanie zadań wszystkichmjednostek organizacyjnych uczelni w zakresie obiegundokumentów i rozliczeń finansowych.
  • Inicjuje opracowanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z zakresem realizowanych spraw i ich bieżącą aktualizację.

KOMPETENCJE KIEROWNIKA DZIAŁU ADMINISTRACYJNO-GOSPODARCZEGO

  • Prowadzi dokumentację prawną związaną z administrowaniem, nabywaniem, zbywaniem, wynajmem, dzierżawą obiektów, pomieszczeń i składników majątkowych.
  • Opracowuje umowy dotyczące zakresu zadań Działu, rozliczania kosztów w zakresie zadań Działu oraz wystawianie faktur VAT.
  • Realizuje zakupy, organizuje dostawy, usług i robót budowlanych, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
  • Prowadzi ewidencję i gospodarkę rzeczowych składników majątku, środków trwałych oraz niskocennych składników majątku Uczelni.
  • Prowadzi sprawy w zakresie podatku od nieruchomości, ubezpieczenia majątku, likwidacji szkód.
  • Realizuje zadania  wynikające z ustawy - prawo zamówień publicznych oraz przepisów wewnętrznych z tego zakresu.
  • Zabezpiecza obiekty Uczelni poprzez nadzór nad działaniem systemu dozoru i monitoringu, w tym przy współpracy z Działem Informatycznym w zakresie monitoringu.
  • Zapewnia właściwe warunki sanitarne i bezpieczeństwa pracy w administrowanych obiektach oraz środki ochrony indywidualnej.
  • Prowadzi sprawy związane z dostawą energii elektrycznej i cieplnej, gazu, wody i odprowadzenia ścieków.
  • Planuje potrzeby remontowe, inwestycyjne oraz jest odpowiedzialny za ich realizację, w tym procedury przetargowe, umowy, odbiory.
  • Przygotowuje wraz z właściwymi jednostkami organizacyjnymi plany rozwoju Uczelni w zakresie infrastruktury technicznej, we współpracy z władzami Uczelni.
  • Współpracuje ze stanowiskiem do spraw bhp i p.poż w zakresie prawidłowej realizacji obowiązków z zakresu bezpieczeństwa pożarowego i bezpieczeństwa higieny pracy.
Podpisał:
Dokument z dnia: 26.02.2019
Dokument oglądany razy: 2 672
Opublikował: Rafał Kostka
Publikacja dnia: 26.02.2019, 15:19
Wydruk ze strony: pwszciechanow.home.pl/bip z dnia: 29.03.2024 14:14:36