Zarządzanie Uczelnią przy pomocy prorektora, dziekanów, kanclerza
Organizacja i nadzór nad działalnością dydaktyczną Uczelni oraz prowadzonymi badaniami naukowymi
Nadzór nad administracją i gospodarką Uczelni
Przygotowywanie projektów: statutu, strategii Uczelni
Nadanie regulaminu organizacyjnego
Składanie sprawozdań z realizacji strategii Uczelni
Wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy
Prowadzenie polityki kadrowej w Uczelni
Powoływanie osób do pełnienia funkcji kierowniczych w Uczelni i ich odwoływanie
Tworzenie studiów na określonym kierunku, poziomie, profilu
Prowadzenie gospodarki finansowej
Zapewnienie wykonywania przepisów obowiązujących w Uczelni
Rozwój Uczelni wynikający z potrzeb regionu z wykorzystaniem środków własnych i zewnętrznych
KOMPETENCJE PROREKTORA
Nadzór nad realizacją i analizą zadań dydaktycznych
Nadzór nad przebiegiem i rozliczaniem procesu dydaktycznego
Kierowanie pracami nad projektem organizacji roku akademickiego i procesem rekrutacji na Uczelni
Nadzór nad realizacją zadań w informatycznym systemie obsługi studenta
Nadzór nad sprawami pomocy materialnej dla studentów, nad przebiegiem rekrutacji, nad przygotowaniem materiałów promocyjnych Uczelni
Inicjowanie i koordynowanie prac nad procesem kształcenia
Analiza księgozbioru Biblioteki Uczelnianej i podejmowanie decyzji o jego uzupełnieniu
Koordynowanie działań służących zaspokojeniu potrzeb bytowych, socjalnych i kulturalnych studentów
Współpraca z samorządem studenckim i organizacjami młodzieżowymi oraz sprawowanie opieki nad studencką działalnością naukową, kulturalną i sportową
KOMPETENCJE KANCLERZA
Kierowanie administracją i gospodarką Uczelni
Podejmowanie działań zapewniających właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększanie, określanie zasad dotyczących zarządzania majątkiem Uczelni
Organizowanie oraz koordynowanie działalności administracyjnej, finansowej, technicznej i gospodarczej
Nadzór nad przygotowaniem i realizacją planów: rzeczowo – finansowego, inwestycji, remontów i zamówień publicznych
Pełnienie funkcji przełożonego w stosunku do pracowników administracji
Zapewnienie sprawnego funkcjonowania obiektów, utrzymanie ładu i porządku na terenie Uczelni i w jej obiektach
KOMPETENCJE DZIEKANÓW
Zarządzanie powierzoną częścią mienia Uczelni, w porozumieniu z kanclerzem
Zapewnienie warunków do prowadzenia działalności dydaktycznej przez jednostki organizacyjne wydziału
Realizowanie polityki kadrowej wydziału
Zapewnienie prawidłowego przebiegu procesu kształcenia na Wydziale
Dbanie o zaspokojenie potrzeb socjalno-bytowych studentów z danego Wydziału
KOMPETENCJE KWESTORA
Kwestor pełni funkcję głównego księgowego uczelni i jest zastępcą kanclerza.
Kwestor między innymi:
prowadzi rachunkowość uczelni,
wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi,
dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
Kwestor kieruje działalnością jednostek organizacyjnych służb finansowo-księgowych oraz kontroluje i egzekwuje wykonanie zadań wszystkichmjednostek organizacyjnych uczelni w zakresie obiegundokumentów i rozliczeń finansowych.
Inicjuje opracowanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z zakresem realizowanych spraw i ich bieżącą aktualizację.
Prowadzi dokumentację prawną związaną z administrowaniem, nabywaniem, zbywaniem, wynajmem, dzierżawą obiektów, pomieszczeń i składników majątkowych.
Opracowuje umowy dotyczące zakresu zadań Działu, rozliczania kosztów w zakresie zadań Działu oraz wystawianie faktur VAT.
Realizuje zakupy, organizuje dostawy, usług i robót budowlanych, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
Prowadzi ewidencję i gospodarkę rzeczowych składników majątku, środków trwałych oraz niskocennych składników majątku Uczelni.
Prowadzi sprawy w zakresie podatku od nieruchomości, ubezpieczenia majątku, likwidacji szkód.
Realizuje zadania wynikające z ustawy - prawo zamówień publicznych oraz przepisów wewnętrznych z tego zakresu.
Zabezpiecza obiekty Uczelni poprzez nadzór nad działaniem systemu dozoru i monitoringu, w tym przy współpracy z Działem Informatycznym w zakresie monitoringu.
Zapewnia właściwe warunki sanitarne i bezpieczeństwa pracy w administrowanych obiektach oraz środki ochrony indywidualnej.
Prowadzi sprawy związane z dostawą energii elektrycznej i cieplnej, gazu, wody i odprowadzenia ścieków.
Planuje potrzeby remontowe, inwestycyjne oraz jest odpowiedzialny za ich realizację, w tym procedury przetargowe, umowy, odbiory.
Przygotowuje wraz z właściwymi jednostkami organizacyjnymi plany rozwoju Uczelni w zakresie infrastruktury technicznej, we współpracy z władzami Uczelni.
Współpracuje ze stanowiskiem do spraw bhp i p.poż w zakresie prawidłowej realizacji obowiązków z zakresu bezpieczeństwa pożarowego i bezpieczeństwa higieny pracy.
Podpisał: Dokument z dnia: 26.02.2019 Dokument oglądany razy: 2 285